د ملت له مال څخه شتمني راټولول:
ټول ملت د هیواد په ملي او طبیعي شتمنیو کې شریک دي او لومړني مستحقین ګڼل کېږي.
د هیواد شتمنیو عادلانه او منصفانه ویش لپاره یو دقیق او شفاف سیستم او پلان ته اړتیا ده چې د ناخالصیو فلټر کولو او د ککړتیاوو پاکولو سره، د ملي شتمنیو وروستی او پای ته رسیدلې برخه د هیواد په زیربنایي جوړښت کې او د ملت لپاره د اسانتیاوو برابرولو لپاره مصرف کړي.
د همدې سیستم د اداره کولو او نظارت لپاره، متخصص او متدین کسانو ته اړتیا ده چې د شفافیت او وضاحت د اجراآتو ناظر وي او د وخت ضایع کېدو او د ملي شتمنیو په ناسم کارونو او ځایونو کې د ضایع کېدو مخه ونیسي.
خو له بده مرغه کله چې داسې مرکزونه له خپلو کاري لومړیتوبونو څخه ووتل او لومړي کس ټوله شتمنۍ د خپلو شخصي اموالو په توګه وګڼله او د دې په فکر کې وي چې دا په خپل جیب او حساب کې واچوي، نو حالت خرابېږي او په دولتي سیستم کې ګډوډي رامنځته کېږي.
په تأسف سره چې د اشغال له بحران څخه د تېرېدو او د بیا خپلواکۍ او آزادۍ د ترلاسه کولو په هڅه کې، همدا باغیان په واک کې وو او د ملي شتمنیو لومړني حسابګر ګڼل کېدل.
د دوی لومړی اقدام د هرې بهر څخه راغلي لګښت او یا د داخلي عوایدو څخه ترلاسه شوې بودیجې په وړاندې په ډېره کچه د خپلې برخې اخیستل وو.
د باغیانو ماڼۍ ګانې په ټول هیواد کې، په ځانګړې توګه په مرکزي ولایت (پلازمېنه) کې او د ښار په غوره نقطو کې د ملت د ضایع شوې هڅې نتیجه ده چې دوی یې په حیف او میل کې بوخت دي او د هیڅ ارګان او ادارې پوښتنې ته ځواب نه ورکوي.
دا خلک څوک وو چې سپین تندي یې لرل او څنګه یې دومره ډېرې شتمنۍ ترلاسه کړې وې چې پانګې او شتمنۍ یې په دوامداره توګه زیاتېدې او پراخېدې؟دا پوښتنه یوازې په دې منلو سره ځواب کېدای شي چې دوی د خپل ملت وینه زبېښلې ده، او د دوی نوکان یې پرته له ماتېدو د غوښې له مینځ څخه شکولي دي.
له هغه چا څخه چې هم د وضعیت د کنټرول په څوکۍ ناست دی، هم له بهر او د کفر له نړۍ څخه ملاتړ کېږي، او هم یې د بغاوت او برترۍ غوښتلو احساس له وجوده راوځي، څنګه تمه کېدای شي چې داسې کس به یو شرافتمندانه کار وکړي او د خپل لاس د زخم او د تندي د خولو څخه ډوډۍ پیدا کړي او حلاله روزي به خپلې کورنۍ ته یوسي؟په لنډ ډول، د بغاوتګرو د پېژندلو یوه لاره د دوی د پانګې او شتمنۍ څېړل دي چې د فردي لاسرنج څخه یې برابرول ممکن نه دي او دا چې محال ښکاري.
یادؤنه: په هندوکشغږ کې نشر شوې لیکنې، مقالې او تبصرې یواځې د لیکوالانو نظر څرګندوي، د هندوکشغږ توافق ورسره شرط نه دی.