نویسنده :محمد خوگیانی

پاکستان در طول تاریخ ٧٧ ساله اش هرگز خیر افغانستان را نخواسته است و نمیخواهد. پاکستان بعد از شهادت داود خان فرصت مداخله در افغانستان را بدست آورد، در زمان حمله قشون سرخ شوروی پاکستان صاحب بم اتومی شد ولی کشور ما با خاک و خون یکسان گردید.

پاکستان پس از حمله‌ی امریکا بر افغانستان صاحب ملیاردها دالر شد و بعد از به قدرت رسیدن طالبان بر افغانستان، پاکستان دوباره در صدد بی ثباتی در افغانستان گردید، گاهی تحریک طالبان را در افغانستان بهانه میگیرد، گاهی به نمایندگی افغانستان در موقف ها و جلسات بین المللی سخن میزند، گاهی سیاستمداران شان خواب گرفتن کابل و واخان را میبینند، گاهی افغانستان را زیر حمله های توپخانهء خویش قرار میدهند و گاهی هم قرا و قصابات مان را بمباردمان میکند.داعش گروه (خوارج) است که در تمام جهان منافع آمریکا و متحدینش را تضمین مینماید.

در عقب پرورش و حمایت گروه داعش تنها اداره استخباراتی پاکستان نیست بلکه استخبارات امریکا، اسراییل، انگلستان و استخبارات دیگر شریر جهان در آن دست دارند و توسط داعش از منافع خود محافظت میکنند.

تقریبا دوماه قبل یکی از مقامات ISI با پا درمیانی احمد ضیا مسعود عازم تاجیکستان گردید در آنجا با امرالله صالح و احمد مسعود ملاقات نموده و بر یک پلان جنگی توافق نمودند که گروه شرفساد در شمال و دیگر ولایات مراکز ایجاد نماید و در آنجا ها داعش را جا دهد و زمانی که افراد گروه (داعش) در شهر های بزرگ افغانستان کدام کار تخریبی را انجام میدهند؛ پس به آن مراکز گروه شرفساد برگردند تا هم از حملات هوایی در امن باشند و هم جایگاهی داشته باشند.

آنان در این ملاقات به توافق رسیدند که در سال جاری در جاهای بزرگ ولایات شمالی ویا شهر ها چنان اماکنی آماده سازند که کوردینات آن را به همراه داشته باشند و این کوردینات را به خارجیان بسپارند تا آنان بر اماکن آنها بمبارد نکنند.

این توافق تنها در میان مقام استخباراتی پاکستان (ISI)، امرالله صالح، احمد مسعود و احمد ضیاء مسعود صورت گرفت در حالیکه دیگر اعضای گروه شرفساد از آن بی‌خبر گذاشته شده اند.

جنرال شاهین یک عضو این گروه نمی‌خواهد که داعش در مراکز آنان بوده باشد ویا برخی از اعاشه و امکانات جبهه شمال به گروه داعش داده شود.

این جنرال جبهه شمال از بزرگان خویش می خواهد که پالیسی جبهه باید واضح و روشن باشد و هرچیز باید با او در میان گذاشته شود و از توافقات و ملاقات های مخفی جلوگیری صورت گیرد.

همچنان وی به سران گروه شرفساد گفته است که در بعضی مناطق به بعضی افراد اعاشه داده می‌شود و امرالله صالح خودسرانه به گروه ها و اشخاص پول و سلاح میدهد و حساب آنرا به جبهه شریک نمی سازد.

جبهه شر و فساد تا اکنون در بین خودشان به یک موافقه نهایی دست نیافته اند تا در مراکز خیالی شان به گروه داعش پناهگاه اختصاص دهند یا خیر؟از طرف دیگر سران شر وفساد به استخبارات پاکستان تعهد جابجا سازی داعش را سپرده اند که این عمل سبب نارضایتی اعضای آن شده است.پاکستان در سال جاری تلاش زیادی نمود تا نظامیان داعش را از خط دیورند به این طرف انتقال دهد.

و ممکن به گروه داعش در زمستان تمرینات نظامی داده باشد تا آنان را در تابستان به اینطرف گسیل بدارد و شاید داعش تلاش نماید برای اخلال امنیت در ولایات افغانستان اعمال تخریبی کوچک و بزرگی را راه اندازی نماید تا موجودیت خود را ثابت سازد.

اما با آن هم جنرال شاهین عضو جبهه مقاومت شمال لانه های گروه داعش در مراکز آنان در شمال افغانستان و ملاقات های مخفی سران جبهه را با سازمان های استخباراتی نمیخواهد.

امرالله صالح، احمد مسعود و ضیاء مسعود در صدد این هستند تا توسط داعش مناطق پشتون نشین را بی ثبات سازند و امنیت آنان را برهم زنند و ولایات و مناطق تاجک نشین و ازبک نشین را توسط افراد شریر شرفساد به نا امنی بکشانند.

لذا ادارات نظامی و استخباراتی کشور باید بیدار باشند و حرکت های شوم این گروها را باید دقیق ترصد نموده و در نطفه خنثی سازند، تا خدا ناخواسته این امنیت خراب نگردد.

ځواب پریږدئ

Exit mobile version